De assistente zorgt voor een goede organisatie van de praktijk. Zij heeft een beroepsgeheim.
Zij zal u soms enkele vragen stellen zoals ‘Wat is er aan de hand?' of ‘Wat zijn uw klachten?’.
Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij heeft informatie nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en om de benodigde tijd in te schatten.
We noemen dit triage:
met behulp van triage zorgen we dat u:·
de juiste zorg krijgt;·
op het juiste moment (urgentie) en·
bij de juiste hulpverlener (bijvoorbeeld bij de assistente, huisarts, of praktijkondersteuner). Het doel van triage is om de praktijk efficiënt te laten functioneren, de kwaliteit van de zorg te handhaven en, ondanks de toenemende drukte, de wachttijden tot een minimum te beperken.
Een afspraak bij de huisarts kunt u 24/h per dag maken via MijGezondheid.net of de med gemak app. Indien dit niet mogelijk is kunt u dagelijks telefonisch bellen tussen 08.00 en 11:00 uur.
Bent u door omstandigheden - bv werk - niet in de gelegenheid op dat tijdstip te bellen, geeft u dat dan even aan bij de assistente. We plannen slechts een beperkt aantal plaatsen vooruit om patiënten die dezelfde dag gezien moeten worden daartoe alle gelegenheid te bieden.
Hebt u meer tijd nodig of komt u met meerdere personen overleg dit even met de assistente, zij plant de benodigde tijd voor u in.
In verband met uw privacy worden in principe alle binnenkomende telefoontjes afgewerkt in de "back-office". Deze is gevestigd op onze locatie praktijkondersteuning aan de Insulindelaan.
Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat de assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.
De assistentes - zowel van dokter Maartens als dokter Wouda - rouleren bij toerbeurt voor beide locaties.Voor meer informatie over triage klik op:
